Algemene voorwaarden SimplyBusi

SimplyBusi, met maatschappelijke zetel te Hoofdstraat 13, 9200 Dendermonde, ondernemingsnummer BE0801.553.263.

Definities

a. Aanbod: alle prijsopgaven en voorstellen gegeven door SimplyBusi, via haar website, e-mail, offertes en sociale media.

b. Opdrachtgever: de persoon of onderneming die beroep wenst te doen op de diensten van SimplyBusi en hiervoor een overeenkomst afsluit waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn;

c. Diensten: de services die SimplyBusi je aanbiedt: work-flow coaching, office-management, verkoop online cursus, fysieke workshops;

d. Overeenkomst: elke overeenkomst zoals bedoeld in de artikelen 1 en 2 van deze algemene voorwaarden, en waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn;

e. Ingangsdatum: de dag waarop de klant het aanbod van SimplyBusi aanvaardt en de overeenkomst tot stand komt.

f. Schriftelijk: elke communicatie via e-mail, gewone brief en aangetekende brief;

g. Herroepingsrecht: Het recht van een consument om binnen een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen de overeenkomst op afstand te herroepen, conform artikel VI.47 ev WER.

h. Website: simplybusi.be;

1. Algemene bepalingen

a. Bij het ondertekenen of aanvaarden van de offerte of het aanbod van SimplyBusi wordt door de Klant voor een welbepaald vooraf omschreven pakket van diensten, en eventueel website hosting en domeinnaam gekozen, zoals omschreven in de offerte.

b. Bij het aanvaarden van de offerte of het aanbod en het tot stand komen van de overeenkomst, aanvaardt de klant tijdig kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en aanvaardt dus hierdoor gebonden te zijn in haar contractuele relatie met SimplyBusi.

c. Elke overeenkomst met SimplyBusi valt onder deze algemene voorwaarden, met uitzondering van de algemene voorwaarden van de klant, evenals, indien van toepassing, op alle voorafgaande rechtshandelingen.

d. SimplyBusi zal de dienstverlening uitvoeren conform de beste standaarden van het beroep, met dien verstande dat SimplyBusi een middelenverbintenis aangaat.

e. Beide partijen aanvaarden in het bijzonder dat deze algemene voorwaarden evenwichtig zijn en niet onrechtvaardig zijn en volledig in overeenstemming zijn met de regels over onrechtmatige bedingen uit het Wetboek Economisch Recht.

f. Het feit dat een specifieke overeenkomst afwijkt van één van de bepalingen van deze algemene voorwaarden, sluit de toepassing van de overige bepalingen niet uit.

2. Offerte, prijs en betaling

a. Andere zaken die niet expliciet in de offerte zijn opgenomen, zijn niet in de prijs inbegrepen.

b. SimplyBusi kan niet gehouden zijn aan de offerte indien de klant er redelijkerwijs van kon uitgaan dat deze een materiële vergissing (bv typfout) bevat.

c. De opdrachtgever bezorgt alle informatie die nodig is om de opdracht te kunnen realiseren. De prijsofferte en informatieve leveringstermijnen worden op grond van deze informatie verstrekt. Als deze informatie niet volledig is gebleken of als de opdracht nog wordt gewijzigd na de offertebevestiging, kunnen de prijsofferte en leveringstermijnen worden herzien.

d. Offertes zijn 14 dagen geldig.

E. Het abonnement “rechterhand” dient 2maal per maand betaalt te worden.

f. Ingeval van fysieke workshops en workflow coaching is het volledige bedrag op voorhand betaalbaar.

g. De aankoop van de online cursus is volledig betaalbaar bij de online aankoop.

h. Tenzij anders vermeld in de offerte dienen de facturen binnen een termijn van 14 dagen na factuurdatum betaald te worden. Bij niet-betaling van het saldo op de vervaldag, zal van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, en voor zover de klant een professioneel is, op dit bedrag een interest verschuldigd zijn gelijk aan 12% per jaar, tot volledige betaling, en een forfaitaire schadevergoeding van 10%.

i. Wanneer de klant een consument is in de zin van het Wetboek Economisch Recht, zal bij gebreke aan betaling op de vervaldag een eerste kosteloze herinnering worden gestuurd. Bij niet betaling binnen de 14 kalenderdagen, waarvan de termijn in gaat zoals bepaald in artikel XIX.2 WER, zal SimplyBusi gerechtigd zijn om de nalatigheidsinteresten en schadebedingen te vorderen, zoals bepaald in artikel XIX.4 WER, en dit vanaf de dag na het verzenden van de eerste kosteloze herinnering, conform artikel XIX.2§4 WER.

j. Bij niet-betaling door de Klant behoudt SimplyBusi zich eveneens het recht voor om de verdere dienstverlening op te schorten. Tevens wordt de niet betaling gezien als een zware wanprestatie, welke SimplyBusi het recht geeft om de overeenkomst te beëindigen ten laste van de klant, aan de geldende schadevergoedingen (zie artikel 5).

k. De klant regelt alle betalingen met derden.

3. Privacy

a. SimplyBusi zal steeds zorg dragen voor de juiste verwerking van de gegevens hem verstrekt door de Klant in overeenstemming met de GDPR van 25.05.2018 van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens. Meer informatie over de verwerking van de gegevens is te vinden in onze privacyverklaring, zoals te vinden op www.simplybusi.be.

b. SimplyBusi verbindt er zich toe vertrouwelijke informatie geheim te houden tegenover derden.

c. SimplyBusi neemt bovendien de nodige maatregelen om wachtwoorden veilig te bewaren en geheim te houden.

4. Beëindiging/annulatie van de overeenkomst

a. Ingeval van fysieke workshops en workflow coaching blijft het betaalde bedrag verworven ingeval van annulatie of no-show. De klant heeft wel het recht om zijn ticket door te verkopen. Een week gratis annuleren: geld terug betalen voor fysieke workshops. Bij workflow coaching wordt factuur dezelfde dag gestuurd.

b. Het abonnement “rechterhand” dient steeds te worden afgenomen voor een minimum van 12u per maand en loopt steeds over een periode van 3 maanden, hetwelk bij gebreke aan tijdige opzegging, stilzwijgend wordt verlengd voor een zelfde periode. Wanneer de klant het abonnement wenst te beëindigen, dient zij simplybusi hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen, ten laatste 2 weken voor het einde van de termijn van 3 maanden.

c. Ingeval van zware wanprestatie, door een van de partijen, behoudt de andere partij zich het recht voor om de overeenkomst te beëindigen, aan dezelfde geldende schadevergoedingen als bepaald onder punt a, van dit artikel, onverlet het recht om hoger geleden schade te bewijzen. Als zware wanprestatie worden onder andere beschouwd, doch niet limitatief opgesomd, het niet betalen van de uitgeschreven facturen, niet willen meewerken volgens de gebruikelijke manier van SimplyBusi,…

d. SimplyBusi is verder gerechtigd om de overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen of te beëindigen zonder een schadevergoeding verschuldigd te zijn: (a) bij faillissement van de opdrachtgever, alsmede in geval van ontbinding of liquidatie van de opdrachtgever, (b) indien bewarend of uitvoerend beslag op de roerende of onroerende goederen van de opdrachtgever wordt gelegd, (c) bij elke wanprestatie of niet-naleving door de opdrachtgever van één van de bepalingen van deze algemene voorwaarden na een ingebrekestelling met een regularisatietermijn van vijftien (15) kalenderdagen (d) bij ernstige aanwijzingen van fraude en/of frauduleus of onrechtmatig gebruik van de geleverde diensten en/of producten.

5. Aansprakelijkheid

a. De verbintenissen aangegaan door SimplyBusi zijn middelenverbintenissen.

b. SimplyBusi kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige fout (zelfs een grove fout) van haar of haar aangestelden, behoudens ingeval van een opzettelijke fout of de fouten die het leven of de fysieke integriteit van personen aantast. Conform artikel 5.89§1NBW is SimplyBusi dus niet aansprakelijk voor zijn zware fout of een zware fout van zijn aangestelden.

c. De klant is verantwoordelijk voor de correcte en tijdige aanlevering van de nodige informatie en input, opdat SimplyBusi haar diensten correct kan uitvoeren. SimplyBusi is aldus niet aansprakelijk voor fouten en andere schade, van welke aard ook als de klant onjuiste en/of onvolledige informatie bezorgt of de informatie en feedback laattijdig bezorgd.

d. Ingeval van workflow coaching ontvangt de klant een vragenlijst ter voorbereiding van de sessie. De klant dient deze uiterlijk 24uur voor aanvang van de sessie terug te bezorgen. Bij gebreke waaraan SimplyBusi, samen met de klant deze vragenlijst zal invullen op de sessie. De tijdsduur die hiervoor nodig is wordt in mindering gebracht van de tijdsduur dat de workflowcoaching zou duren. SimplyBusi draagt geen enkele aansprakelijkheid indien hierdoor niet meer het gewenste resultaat wordt bereikt.

e. SimplyBusi kan in geen geval aansprakelijk gesteld worden indien de website of workflow analyse en optimalisaties niet leiden tot de gewenste omzet. SimplyBusi vestigt bij de klant de nadruk dat zij geen SEO of copywriter specialist is en aanvaardt hiervoor dan ook geen enkele aansprakelijkheid.

f. SimplyBusi kan niet aansprakelijk gesteld worden over rechten van intellectuele eigendommen op bronmateriaal of gegevens die de klant heeft verstrekt voor de uitvoering van de overeenkomst.

g. Indien de aansprakelijkheid van SimplyBusi toch in het gedrang komt, beperkt deze zich enkel tot de directe schade en zal zij in geen geval aansprakelijk gesteld kunnen worden voor indirecte of gevolgschade, zoals onder meer verlies aan omzet, verlies aan reputatie, verlies aan klanten,….

h. Bovendien is de aansprakelijkheid van SimplyBusi beperkt tot de waarde van het factuurbedrag en zal enkel bestaan uit een vermindering van de prijs, of in voorkomend geval en maximaal, tot een kwijtschelding van de openstaande betaling, welke vergoeding partijen alsdan aanvaarden als finale schikking tot slot van alle rekeningen. Elke prijsvermindering zal worden vastgesteld op basis van de ernst van de naar recht genoegzaam bewezen fouten.

6. Intellectuele eigendomsrechten

a. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, strategieën, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.

b. Onder intellectuele eigendomsrechten worden verstaan octrooi-, auteurs-, merk-, tekeningen- en modellenrechten en/of andere (intellectuele eigendoms)rechten, waaronder al dan niet octrooieerbare technische en/of commerciële knowhow, methoden en concepten.

7. Overeenkomsten met derden

a. Voor sommige diensten werkt SimplyBusi samen met derden ( platform voor veilige bewaring van wachtwoorden, en/of andere freelancers). In overeenkomsten met deze derden is SimplyBusi enkel te beschouwen als een tussenpersoon.

b. Ingeval van schade, door een fout bij deze derden en waarvoor SimplyBusi geen enkele aansprakelijkheid draagt, is de aansprakelijkheid dan ook beperkt tot de aansprakelijkheid die SimplyBusi kan laten gelden opzichtens de derde partij.

8. Online cursus

a. Bij aankoop van de online cursus via de website, ontvangt de klant na de betaling de cursus via e-mail.

b. Voor zover de klant een consument is, in de zin van het Wetboek Economisch recht, erkent hij uitdrukkelijk afstand te doen van het herroepingsrecht, overeenkomstig artikel VI.53, 1° en 13° WER.

c. Toegang tot de online cursus is persoonlijk en mag niet gedeeld worden met derden, noch de inhoud ervan. De inhoud ervan mag eveneeens niet gekopieerd worden. Bij kopiëren van de inhoud ervan dient uitdrukkelijk verwezen te worden naar SimplyBusi. Dit alles onder voorbehoud van het vorderen van een eventuele schadevergoeding.

d. De klant dient zich te onthouden van elk gebruik van (de inhoud van) de online cursus dat onrechtmatig is of schadelijk kan zijn voor SimplyBusi.

e. Wanneer de cursus niet voldoet aan de verwachtingen van de klant, is SimplyBusi in geen geval gehouden tot terugbetaling van de aankoopprijs.

9. Overmacht

a. SimplyBusi kan niet aansprakelijk gesteld worden indien zij zich door overmacht in de onmogelijkheid bevindt om de overeenkomst uit te voeren.

b. Wanneer SimplyBusi ten gevolge van overmacht niet in de mogelijkheid verkeert om de overeenkomst uit te voeren, behoudt SimplyBusi zich het recht voor de overeenkomst te beëindigen zonder dat de Klant een schadevergoeding kan eisen. In dit geval is de klant wel gehouden tot betaling van de reeds uitgevoerde werken en diensten.

10. Klachten en garantie

a. Klachten aangaande de geleverde diensten en producten dienen schriftelijk te worden meegedeeld binnen de 2 werkdagen na ontvangst of oplevering van de producten of uitvoering van de geleverde diensten.

b. Na het verstrijken van deze termijn worden de geleverde werken, diensten en producten geacht aanvaard te zijn.

c. Klachten zijn slechts mogelijk voor zover het eindproduct niet in gebruik werd genomen, bewerkt of verwerkt, of er op enige andere wijze over werd beschikt.

d. Klachten aangaande de facturen dienen schriftelijk overgemaakt te worden aan SimplyBusi binnen de 7 dagen na factuurdatum. Betaling van een factuur zonder geldig protest binnen de gestelde termijn wordt, eveneens beschouwd als aanvaarding van de verrichte diensten.

e. Indien de aankoop van de online cursus niet voldoet aan de verwachtingen van de klant, is SimplyBusi in geen geval gehouden tot terugbetaling van de aankoopprijs.

f. Bij het ontvangen van een klacht zal SimplyBusi in overleg met de Klant een zo geschikt mogelijke oplossing uitwerken.

11. Klachten en garantie

De overeenkomst tussen de Klant en SimplyBusi wordt beheerst door het Belgisch recht. In geval van betwisting aangaande de overeenkomst en de uitvoering ervan, zijn naargelang het geval enkel de Vrederechter te Dendermonde of de Rechtbanken te Oost – Vlaanderen, afdeling Dendermonde bevoegd.

12. Overige bepalingen

a. Indien een bepaling van de overeenkomst of een gedeelte daarvan ongeldig, onwettig of niet-afdwingbaar wordt verklaard:

  • Worden de geldigheid, wettigheid en afdwingbaarheid van de rest van de overeenkomst of van de resterende bepaling hierdoor op geen enkele wijze beïnvloed of aangetast; en
  • Verbinden partijen zich ertoe om te goeder trouw te onderhandelen om tot een bepaling te komen die het doel en de intentie van de ongeldige, onwettige of niet-afdwingbare bepaling of het gedeelte ervan zo dicht mogelijk benadert.

b. Het in gebreke blijven door SimplyBusi om haar rechten onder deze overeenkomst af te dwingen zal niet als een afstand van dit recht beschouwd worden en zal in geen geval de rechten van de andere partij uitbreiden of wijzigen.

c. Een wijziging van de overeenkomst is enkel bindend als daarover een schriftelijk akkoord bestaat tussen de partijen.

d. Ingeval van wijzigende omstandigheden die de uitvoering van de overeenkomst meer bezwarend maakt verbinden partijen zich er toe het contract opnieuw te onderhandelen met het oog op de aanpassing of beëindiging ervan, dit conform artikel 5.74 NBW.

Scroll naar boven